Přístupový systém

Přístupový systém ACS-line je určen pro objekty a prostory, kde je třeba zamezit vstupu neoprávněných osob, případně omezit vstup do určitých částí objektu. Přístupový systém umožňuje nejen řízení pohybu osob nebo vozidel, ale také jejich monitorování v reálném čase s možností grafického zobrazení mapy objektu. 

Schéma systému práce s přístupovým systémem

Systém poskytuje široké možnosti

  • každému identifikačnímu médiu v systému lze nastavit libovolná časová oprávnění pro vstup do vybraných prostor
  • v systému jsou evidovány všechny pohyby osob včetně pokusů o neoprávněné vstupy
  • pomocí grafické nadstavby lze on-line monitorovat a ovládat prostory v reálném čase
  • využití také pro signalizaci stavu hlídaných vstupů (násilné vniknutí, nezavření)přístupový systém
  • napojení na systémy EZS, EPS, MaR, CCTV
  • speciální řešení pro školy, obytné domy, parkoviště, sportoviště
  • ovládání výtahů s oprávněním pro jednotlivá patra
  • přístup na placená sportoviště (např. kurty, sauny)
  • ovládání šatních skříněk (např. fitcentra, bazény, wellness)
  • hotelové pokoje s propojením na recepční softwareacs-suite (podrobnosti zde)
  • úhrada jízdného v podnikových autobusech
  • evidence návštěv - rozšiřitelná o čtečku dokladů OCR
  • UNIKÁTNÍ řešení se správou přes webový prohlížeč - ACS-suite

Přístupový systém může být nasazen samostatně nebo jako součást docházkového systému, který umožní vstup při evidenci příchodu nebo podle předepsané pracovní doby. Všechny funkce přístupového software jsou vždy součástí docházkového software. Pro instalace, kde je docházkový software, nejsou třeba žádné další licence pro přístupové funkce.

Základní software je možno rozšířit o řadu modulů, které mohou zjednodušit a zpříjemnit evidenci docházky.

Několik příkladů nástavbových modulů:

E-VRÁTNÝ – rychlý monitor osob
Aplikace pro monitorování přítomnosti, otevírání dveří, s možností napojení na telefonní ústřednu (služba) a požární seznamy

BAKALÁŘI – propojení ADS/ADP do systému Bakaláři
Obousměrné provázání dat k vedení jednotného seznamu žáků i učitelů, přidělování karet či sledování přítomnosti

VISITOR – evidence návštěv
Elektronická kniha návštěv s podporou čteček dokladů. U jednotlivých návštěvníků lze evidovat základní osobní údaje, důvod návštěvy či navštívená osoba. Návštěvě je možno přiřadit identifikační médium, které jí umožní vstup do vybraných prostor firmy. Tento modul lze využít také pro registraci vjíždějících vozidel.

Potisk a personalizace karetpotisk karty

Identifikační karty jsou standardně dodávány bílé bez potisku nebo opatřené pořadovýcm číslem pro rozeznání karty. Další možností je využít tyto karty jako osobní průkazy nebo firemní visačky. každou kartu lze opatřit buď jednotným potiskem, např. logem a údaji firmy, nebo také jménem a fotografií konkrétních zaměstnanců.

Princip práce přístupového systému

Vstupní místa jsou vybavena čtečkami a elektromechanickým zařízením pro blokování vstupu (elektrické zámky, závory, turnikety apod.). Ovládání těchto prvků se děje pomocí výstupů, kterými jsou vybaveny všechny přístupové i docházkové jednotky systému ACS-line. Odblokování vstupního místa proběhne na základě vyhodnocení oprávnění, nastaveného v obslužném softwaru.

Vstupní místa lze ovládat jednostranně i oboustranně dle potřeb provozu. Pomocí dveřních snímačů lze monitorovat a signalizovat stav dveří. Informace o všech událostech v systému se přenášejí do databáze v počítači, kde je monitoruje a zpracovává přístupový software.

Výsledkem jsou přehledy o tom, kdo vstoupil, kdy, kam a na jakou dobu. Průběžně lze sledovat historii průchodů každé osoby, frekvenci průchodů přes jednotlivé vstupy nebo on-line monitorování. Systém eviduje a zobrazuje také všechny provozní informace o nepovolených průchodech, stavech jednotlivých dveří apod.

Komplexní řízení bezpečnostních, provozních a technologických systémů budov

fotoNadstavbový systém pro sledování, správu a vyhodnocování elektronických systémů budov a rozlehlých objektů. Umožňuje efektivně řídit procesy, spojené s vyhodnocením a zpracováním bezpečnostních rizik provozu budov a optimalizovat zátěže na jednotlivé pracovníky, pověřené těmito procesy.

Je navržen jako ucelené řešení pro potřeby pokrytí všech aspektů provozu firemních i komerčních budov nebo hotelů.

Jednou ze základních funkcí systému je zajistit vzdálený dohled a ovládání všech bezpečnostních prvků v objektu. Vizualizací a sjednocením ovládání dosahuje přehlednosti a jednoduchosti, zvlášť při integraci více technologií. Požární senzory a ústředny, kontrola vstupu, kamerové a bezpečnostní systémy, to vše je řízeno a logováno dle zadaných pravidel. Samozřejmostí je komplexní záznam o činnosti operátorů systému, stejně jako možnost automatizovaných vazeb mezi připojenými technologiemi.

Rozhraní systému je intuitivní a uživatelsky příjemné. Jeho ovládání sdílí známé ovládání systému Windows. Architektura systému je navržena tak, aby minimalizovala nároky na hardware a náklady na údržbu.

Podrobnější informace o řízení budov.

↑ nahoru